Arabia Saudyjska wyrasta na jednego z liderów branży gier wideo w regionie MENA.

Przemysł gier wideo rośnie w zawrotnym tempie, szczególnie w regionie MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna). Raport Dentsu, zatytułowany „2024: State of Gaming Report” wskazuje, że MENA jest obecnie jednym z kluczowych obszarów, gdzie notuje się wzrost zainteresowania grami komputerowymi. Oczekuje się, że tego typu wydatki w regionie sięgną 2,87 miliarda dolarów do 2028 roku.

Wartość rynku gier obecnie przekracza  łączne przychody przemysłu muzycznego i filmowego – to jeden z kluczowych wniosków płynących z raportu Dentsu. Na świecie liczba użytkowników sprzętu gamingowego sięga 2,4 miliarda, a transmisje na żywo związane z grami stale zyskują na popularności. Tylko w drugim kwartale 2024 roku czas spędzony na oglądaniu materiałów wideo z gier na wszystkich platformach streamingowych wyniósł ponad 8,5 miliarda godzin – to wzrost o 10 procent w stosunku do poprzedniego roku.

W raporcie podkreślono istotny fakt – przedstawiciele marek, które miałyby znaleźć się w centrum uwagi konsumentów, muszą lepiej rozumieć potrzeby środowiska gamingowego. Jak wskazuje Brent Koning z Dentsu, producenci gier oraz sprzętu zaprojektowanego z myślą o tej formie rozrywki powinni stawiać na przemyślane działania marketingowe ukierunkowane na graczy, widzów i twórców internetowych. 

fot. Eugene Chystiakov / Unsplash

W 2024 roku liczba graczy w krajach MENA-3 (Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Egipt) wynosiła 70,7 miliona, co stanowi wzmocnienie o 3,3 procent w stosunku do roku poprzedniego. Arabia Saudyjska jest głównym czynnikiem wzrostu, co podkreśla duży potencjał sektora w regionie. Wydatki na gry w MENA-3 wyniosły 1,92 miliarda dolarów w 2023 roku i oczekuje się, że wzrosną do 2,87 miliarda dolarów w 2028 roku. Dentsu przewiduje, że region MENA stanie się drugim najszybciej rozwijającym się obszarem pod względem przychodów oraz liczby graczy.

Zyskuje na znaczeniu również esport, cieszący się dużą popularnością w krajach MENA-3. Według raportu, 22 procent graczy w tym regionie interesuje się gamingową rywalizacją – co jest wynikiem o 12 procent wyższym niż średnia globalna. To pokazuje, jak ogromny potencjał tkwi w turniejach esportowych i zachęceniu graczy do brania w nich udziału.

Do 2030 roku wydatki na cyfrową rozrywkę w KAS mogą osiągnąć wartość 6,8 miliarda dolarów. Królestwo już w 2022 roku zaprezentowało przełomową strategię związaną z gamingiem, w ramach której planuje napisanie 30 gier oraz utworzenie 40 tysięcy miejsc pracy do 2030 roku.

Fot. Fredrick Tendong / Unsplash

POPULARNE

Głodny informacji?
Już wkrótce wystartuje newsletter!